,

Related Posts with Thumbnails
Showing posts with label ManJa DeSigN AppaReLs. Show all posts
Showing posts with label ManJa DeSigN AppaReLs. Show all posts

Tuesday, October 11, 2011

Detox Foot Patch (koyok kaki)

" Tahukah anda dengan pencemaran, pemakanan dan cara hidup anda sekarang menyebabkan kandungan toksin yang merbahaya telah meningkat di dalam badan anda"


Tahukah anda Detox Foot Patch membuang toksin badan telah lama digunakan di Asia dan telah mula popular di Eropah dan Negara-negara timur tengah.




Jangan simpan toksin dalam badan anda. Gunakan Detox Foot Patch untuk pembuangan toksin dalam masa yang sama memberi kesihatan yang baik kepada anda!










Dapatkan pelekat buang toksin yang murah dan berkesan insyaallah. Tiada bahan terlarang dalam kandungannya. Penggunaan hanya 6 - 8 jam sehari.


"Mencegah lebih baik daripada mengubati"

Tubuh manusia akan menyahtoksin jauh dari hati dan toksin ini akan disimpan di bahagian bawah badan atau kaki. Herba dan bahan semulajadi yang digunakan dalam Detox Foot Patch ini memanaskan tapak kaki dan membuka ruang lubang akupuntur dan ini membolehkan Detox Foot Patch ini menarik keluar toksin dari badan secara lembut dan perlahan.

HANYA RM 15.00
10 keping (5 pasang)
Tidak termasuk postage yerr...


untuk percubaan
RM 3.50 (sepasang) 

Monday, July 19, 2010

CaRa Mengecilkan Perut Nan MemboRoi...kui..kuiii

huhuhuhu.....
hari ni lak aku nak bagi tips....
jeng...jeng..jenggg...
petua ni amat berguna...cubalah..
xpyah nak diet2...hehehe...



Cara Mengecilkan Perut Nan Memboroi ala Nihon TV 
(“Ito-ke no Shokutaku”, disiarkan Selasa, 18 July 2006, http://www.ntv.co.jp/ito-ke/)


1. Siapkan straw.



2. Potong 5 cm.



3. Ratakan salah satu hujung straw.



4. Tutup separuh lubang straw dengan selophan tape.



5. Tarik nafas dalam-dalam, lalu tiup straw dengan kuat selama 5 saat.



6. Lakukan selama 3 minit sehari.



7. Yang pentingnya di sini, meniup nafas kuat-kuat selama 5 detik.



8. Beberapa orang yang melakukannya selama 2 minggu hasilnya berbeza-beza, tetapi semuanya berhasil mengecilkan perut.

 


Menurut pakar, saat kita bernafas, otot perut lebih digunakan ketika mengeluarkan nafas daripada menarik nafas.

Tak percaya!? Cubalah!

Dengan menggunakan straw yang ditutup separuh, kesan penggunaan otot perut menjadi berlipat kali ganda.




 hehehehe..jgn luper cuber yerrrrr...
Sekian terima kasih...


ManJa
(Man & Jaja)

Friday, July 16, 2010

PeTua MengHalanG SemuT..Jgn KeTinGgalan...

weweweweewe.....
kali aku nak cter pasal petua menghalang semut...hehehe
bagus untuk sumer...
jgn ketinggalan mendapatkan petua baekkkk punya...

Rumah anda ada banyak semut tak? 
Tahu tak macam mana kita dapat menghalang semut daripada memasuki balang gula / bekas makanan / tin susu anda?


Begini caranya ;

1-Ambil kapur tulis (atau chalk)
* kalau boleh guna yang warna putih lagi baik

2-Dengan menggunakan kapur tersebut, buatkan garisan sempadan menutupi tempat balang gula anda disimpan

 
*Semut tak suka kepada kapur (CaCO3). Bila semut nampak saja garisan sempadan kapur tersebut, pasti ia tak akan mendekatinya.

Nak tambah sikit lgi sket yerrrr...
Kalau ruang nak lukis garisan tak ada atau tak cukup,
ambik tali yang dibuat dari kapas atau kain (yang boleh menyerap cecair), celupkan dalam minyak masak.
pastu ikatkan sekeliling balang tersebut. Insya-Allah, semut tak lintas tali tu.
(sebelum ikat, perahlah dulu tali tu. tak perah karang, meleleh lak minyak tu nanti).



weweewewewe...
SELAMAT MENCUBERRRR...

Sekian terima kasih...

ManJa
(Man & Jaja)

Wednesday, July 14, 2010

Jenis2 Kete Mengikut Peringkat Umur..hehehe

hari ni lak aku nak citer pasai keta... 
ikuti kisah ini...kui..kui..kui...


Peringkat 1
(4 bulan hingga 9 bulan - mengikut kesesuaian)

baby walker
(comeiiiiii) 

Peringkat 2
(9 bulan hingga 3 tahun mengikut jumlah pengisian )

keta tolak (stroller)


Peringkat 3 
(3 tahun hingga 7 tahun mengikut kehendak)

keta mainan


Peringkat 4
(7 tahun hingga 12 tahun mengikut kemahuan)

keta kontrol biasa-biasa aje

Peringkat 5
(12 tahun hingga 19 tahun mengikut kemampuan)

keta kontrol berjenama


Peringkat 6
( 19 tahun hingga 50 tahun mengikut ketebalan poket)

keta mini...keta sport...MPV. ,SUV..sedan



Peringkat 7
(50 tahun ke atas mengikut keperluan)

keta berkerusi roda

Peringkat akhir.....
pabila tiba masanya
(keta x sumer orang miliki)

keta jenazah


huhu itulah kisahnyerrrrrr....
Sekian terima kasih..





ManJa
(Man & Jaja)

Tuesday, July 13, 2010

KUKU......kukukukuk..huhuhu

huhuhu..hari ni aku nak citer pasai kuku..
disebabkan aku dpt emel menarik ni dari kawan opis aku cik Fiza..
dia ni PA Timbalan KP kat opis aku...
dia ni pun rajin ngantor emel yg berunsur nasihat..
n hari aku dapat hidayah dr emel dia..huhuhu... ;)


Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... . potonglah kuku anda.


Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli.eeeeeeeeyulk..
Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri.
Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw.. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari:

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari:
1] jari tengah
2] jari telunjuk

"Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.."


"Kuku Rosak"


"Ada banyak faktor menyebabkan kuku tidak sihat. Selain trauma kecederaan atau tabiat menggigit kuku, jangkitan juga boleh menjadi satu faktor mengapa kuku tidak sihat."
Fungus pada kuku menyebabkan perubahan warna, tekstur dan bentuk kuku. Jangkitan bakteria boleh menyebabkan perubahan warna dan jika jangkitan itu serius anda mungkin hilang nail plate (lapisan kuku paling atas).

Kuku juga boleh rosak sebagai tanda kaitannya dengan penyakit kronik seperti berikut:
  • Sakit berkaitan hati – Kuku yang berwarna putih
  • Sakit buah pinggang – Kuku yang separuh berwarna pink dan separuh berwarna putih
  • Sakit jantung – Nail bed berwarna merah
  • Sakit paru-paru – Kuku berwarna kuning, tebal dan lambat panjang
  • Kurang darah (anemia) – Kuku berwarna pucat
  • Diabetes – Kuku berwarna kuning dan sedikit kemerahan di pangkalnya

"Tip Penjagaan Kuku Tangan dan Kaki"

  • Guna losyen tangan lepas selesai membuat kerja rumah seperti membasuh pinggan.
  • Rajin urut cuticles supaya kuku naik dengan baik.
  • Makan banyak buah-buahan dan protein.
  • Penjagaan kuku kaki dan tangan sedikit berbeza. Kaki haris discrub untuk membuang tumit keras terutama di tumit.
  • Basuh kaki setiap hari menggunakan sabun terutama di celah jari dan keringkan sebaiknya.
  • Jangan potong kuku terlalu pendek dan jangan mengorek cekam kerana ia akan mendatangkan rasa sakit.
  • Jika anda berstokin, tukar setiap hari, jangan pakai stokin yang terlalu ketat atau singkat.
  • Bagus jika anda boleh bertukar kasut setiap hari.(hehehehe...)
  • Sapukan bedak khas untuk kaki.(kalau kaki b***k)
  • Jika berhadapan dengan masalah cekam yang serius dan membimbangkan, jumpa doktor jangan cuba mengoreknya.

Fuhhhhh..panjangnyer....
Sekian terima kasih,
Amin...


"thanks to Fiza PA"

Thursday, July 8, 2010

AwaRds daRi Cik MunGe...mekacih mangi2..

Halloooo..halloooo..huhuhu..epynyer aku...
cam x sangka jer...mekaceh cik Munge...bagi awards ni... 
suker2 x terhingga...hu..hu..hu...


hehehe...tapi ada syarat2nya :-

1. Anda mesti memuji si pemberi award
      Cantiknye Cik Munge hari ni..mangi2 belaka...

2. Sila bagi award ni kepada 10 bloggers yang lain.
      yeah aku suker tu...ready...
         1.faezahannah
         2.trasha 
         3.ceritadarihati
         4.amrul ady
         5.lia
         6.d-na
         7.myna
         8.nyamuk asmara
         9.shellya
        10.mamaekin


3. Anda mesti memberitahu kepada 10 bloggers tadi.
       u alls..memang bestttt...greattttt....keep it up!!!
       (huhuhu..mcm cheerleader seh aku...)

4. Bagaimana anda boleh digelar sebagai blog yang best,great.
      hehehehe...sbb cik munge manginyer melekat kat aku..heheh..aku pun wangi cam cik   munge...wewewewe....mybe aku friendly...huhuhu..(masuk bakul naik lif.. :P)..

Tuesday, June 22, 2010

Tag 20 TenTanG aku Beb!

huhuhu...nak tergelak aku bila kak Mia Liana tag aku...
xder per yang seronok sangat tentang aku ni...
tapi layan jer lah yerrrrrr....


hahahaha..itu jer tentang aku yer...
Sekian Terima Kasih...... ;)

Oooppssss..ada lagi...hehehe
aku nak tag 10 orang lak yer...
pada kengkawan aku silalah layan tag ni yer..

That's it ok..try ur best!

Tuesday, June 15, 2010

SeLingaN....

yang ngangkat bola tu..bdk yg paling bising kat game..
huhuhu.. ;P



Baru sampai jer..x sempat so sumer bungkus Mc D..tegok sumer tu mulut penuh...
gambar ni aku sjer kecikkan nnti malu lak kengkawan aku... ;)
x masal kna kitai..

 Ni kawan aku yg paling lapar..tgok tu x nyempat2..


"Post ni sajer jer sbb brg xder stok..tailor cuti hua3x....
so xnak kasi org bowink aku pun sesajerlah letak gambar ni..
Ni gambar kengkawan aku...
Masa ni opis aku wat game bowling untuk Kelab Sukan...
Jadi ramailah participant...sbb free..huhuhu...
Mak Yong (ibu yang mengandung) pun ada dijemput khas sbg pom pom girl..
hehehe....Sekian time kasih..."
Layannnnnn



ManJa
(Man & Jaja)

Sunday, June 6, 2010

TUDUNG SYRIA AN - NASUHA

Salam....
Buat Pengetahuan Semua
Stok Syria Annasuha Yang Dipamerkan Disini 
Telah Habis Dijual..
 
Walaubagaimanapun......hehehe..
Bagi Sesiapa Yang Berminat
Kami Sedia Menerima Tempahan...
TQ..
 



 
 UNIKNYA TUDUNG NI
AWNING 4 LAYER..




 RM 30 SEPASANG


WARNA SEKATA...TP PELBAGAI KALER
UNIKNYA...AWNING DIA ADA 4 LAPIS...
INNER BLH DICERUT JIKA MAHU...



AN01
KELABU
1 - Sold to K.Aida
1 - Sold to Kak CT Suria


AN02
MERAH
1 - Sold to Diana




AN03
BIRU PURPLE
1 - Sold to Diana




AN04
COKLAT MUDA
1 - Sold to Kak Roy



AN05
HITAM
1 - Sold
1 - Sold to Kak Pah
1 - Sold to K.Aida
1 - Sold to Zura 
1 - Sold to Zura
meh ORDER laaaa...TQ